piątek, 6 lutego 2015

Camilla Läckberg- teraźniejsza królowa kryminału szweckiego

                                                                    
           Camilla Lackberg- urodzona 30 sierpnia 1974 w Fjallbace. Szwecka pisarka kryminałów i książek dla dzieci. Z wykształcenia ekonomistka( co wydaje się być sporą sprzecznością), która postanowiła pisać. Jej osiem przewspaniałych powieści uzykało status bestsellerów w Szwecji jak i wielu krajach na świecie. Akcja toczy się w miejscowości rodzinnej Lackberg, Fjallbace. Nadaje to charakterystyczny charakter otoczeniu bo kto umiałby opisać to wszystko tak dokładnie? Ten oczywiście, który był tam osobiście, na każdej uliczce, na każdym skrawku ziemii. Osobiście z takim faktem spotkałem się po raz drugi( Lucy Mound Montgomery) co zdaża się coraz rzadziej. W dzisiejszej dobie internetu, pisarze posługują się informacjami z źródeł takich jak wikipedia. Niestety nie jest to tak dokładnie wyszczególnione by zobaczyć piękność otaczającego świata.
         Pisarka posługuje się również doświadczeniami życiowymi co pomaga jej w tworzeniu m.in postaci. Ja sięgnąłem dopiero jej dwóch kryminałów więc zdąrzyłem się o tym przekonać. Warto jej przyznaczyć tytuł jednej z następczyń Stiega Larssona( pokój jego duszy), dzięki którym świat książki jest zasilany. Dzisiaj napiszę reckę jej pierwszej powieści "Księżniczki z lodu" oraz jej adapdacji filmowej. Nie mam poprostu zamiaru pisać w kółko tylko o Pani Agacie. Pozdrawiam.

5 komentarzy:

  1. Chyba szweDZkiego kryminału?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się jednak wydaje,że zbyt dużej różnicy to nie zrobi. Tylko w wymowie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba kpisz?! O ile się nie mylę jest to blog poświęcony książkom, więc poprawność językowa to podstawa? To nie jest hejt! Tylko zwrócenie uwagi, ze ma błąd w tytule.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O przepraszam, dopiero doczytałam, że to Twój blog.

      Usuń
  4. Haha dobre :
    Hejt , hejt... ups, a jednak mówię do autora :D

    Michał może i nie zrobi to różnicy, ale zanim wstawisz na bloga, bądź pewien, że piszesz poprawnie :)

    OdpowiedzUsuń